متالهی اردكانی:

از بین رفتن ذخایر ژنتیکی و زیستی سبب از دست دادن ثروت ملی کشور می شود

از بین رفتن ذخایر ژنتیکی و زیستی سبب از دست دادن ثروت ملی کشور می شود به گزارش نیو وبلاگ، رئیس ستاد فناوری معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: از بین رفتن ذخایر ژنتیکی و زیستی سبب از دست دادن ثروت ملی کشور می شود. در مقابل هم ثروت عظیمی از ذخایر ژنتیکی در کشور وجود دارد که مورد غفلت قرار گرفته شده است.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا، محمد حسین متالهی اردکانی، رئیس ستاد فناوری معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری در مراسم افتتاح بانک ذخیره دریایی که در مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران که امروز دهم اردیبهشت ماه برگزار شد، اظهار داشت: انقراض یک گونه بسیار دردناک است، از بین رفتن ذخایر ژنتیکی و زیستی سبب از دست دادن ثروت ملی کشور می شود. در مقابل هم ثروت عظیمی از ذخایر ژنتیکی در کشور وجود دارد که مورد غفلت قرار گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه برای حفظ ذخایر ژنتیکی و زیستی باید به بهره برداری توجه کرد، اضافه کرد: یکی از مهم ترین مسیرهای حفظ ذخایر، بهره برداری از آن است. از ذخایر ژنتیک بهره برداری می نماییم و استفاده از آنها ضامن حفظ از ذخایر است. نگاه امنیتی و صیانتی به ذخایر ژنیتکی می تواند بر تلاش و توجه ما به بهره برداری سایه اندازد. باید این دو نگاه را بایکدیگر داشته باشیم.


منبع:

0.0 / 5
247
1403/02/12
15:26:11
تگهای مطلب: فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی