سرپرست معاونت پژوهشی و تحصیلات تكمیلی پژوهشگاه شیمی خبر داد

افزایش سهمیه پذیرش دانشجو در پژوهشگاه شیمی

افزایش سهمیه پذیرش دانشجو در پژوهشگاه شیمی به گزارش نیو وبلاگ، سرپرست معاونت پژوهشی و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه شیمی و صنعتی شیمی از پیگیری راه اندازی پارک علم و فناوری دارویی و افزایش سهمیه پذیرش دانشجو در پژوهشگاه اطلاع داد اظهار داشت: معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با افزایش سهمیه پذیرش دانشجو در پژوهشگاه مخالف است و این تفکر را دارد که پژوهشگاه با جذب دانشجو به دانشگاه تبدیل می شود؛ در صورتیکه در پژوهشگاه دانشجویان تنها نظریه تحصیل نمی کنند؛ بلکه در کنار آن با کار علمی آشنا می شوند و با صنعت ارتباط برقرار می کنند.


علی اصغر محمدی، سرپرست معاونت پژوهشی و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه شیمی و صنعتی شیمی در گفتگو با ایسنا اظهار داشت: متاسفانه سهمیه جذب دانشجو در پژوهشگاه شیمی و صنعتی شیمی اندک است. سال جاری با درایت وزیر علوم و معاونت پژوهشی این وزارت خانه اندکی سهمیه جذب دانشجو افزوده شده است.
وی ادامه داد: معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با افزایش سهمیه جذب دانشجو در پژوهشگاه مخالف است و این تفکر را دارد که پژوهشگاه با جذب دانشجو به دانشگاه تبدیل می شود؛ در صورتیکه در پژوهشگاه دانشجویان تنها نظریه تحصیل نمی کنند؛ بلکه در کنار آن با کار علمی آشنا می شوند و با صنعت ارتباط برقرار می کنند. اغلب دانشجویانی که در پژوهشگاه تحصیل می کنند، بر روی پروژه ها مشغول به فعالیت می شوند.
محمدی خاطرنشان کرد: دانشجویان پژوهشگاه در هنگام تحصیل، جذب صنایع می شوند و ۹۹ درصد از دانشجویان ما بیکار نیستند و در گرایش خودشان مشغول به خدمت هستند. در بازدیدی که وزیر علوم و معاون پژوهشی وزارت علوم از پژوهشگاه داشتند، از نزدیک مشاهده نمودند که دانشجویان پژوهش محور هستند، بنابراین سهمیه جذب دانشجو را اندکی بالا بردند.
وی با اشاره به اینکه پژوهشگاه دانشجو را بعنوان دستیار پژوهش تربیت می کند، اظهار داشت: دانشجویان باید در کنار اساتید بتوانند کارهای پژوهشی که در ارتباط با صنعت است را انجام دهند. این امر باعث افزایش رشد علم و تولید در کشور می شود. بهترین مکانی که بتوان کار پژوهشی را به ثمر رساند، پژوهشگاه ها هستند.
سرپرست معاونت پژوهشی و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه شیمی و صنعتی شیمی در قسمت دیگر از سخنان خود ضمن اشاره به تاسیس پارک علم و فناوری دارویی در پژوهشگاه اظهار داشت: تاسیس پارک علم و فناوری دارویی با وزرات بهداشت درحال پیگیری است. به دنبال اجرای این طرح چندین شرکت دانش بنیان دارویی در پژوهشگاه مستقر و زیر ساخت های لابراتوار و تولید مواد اولیه هم فراهم گشته است.



0.0 / 5
323
1403/03/08
13:23:59
تگهای مطلب: پروژه , پژوهش , تحقیقات , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی