معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیركبیر خبر داد

راه اندازی پژوهشکده هوش مصنوعی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

راه اندازی پژوهشکده هوش مصنوعی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر به گزارش نیو وبلاگ، معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر از برنامه دانشگاه برای ایجاد پژوهشکده هوش مصنوعی اطلاع داد و اظهار داشت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر این آمادگی را دارد با صنایع و شرکتهای مختلف ارتباط همکاری برقرار کند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا، محمدجوادعامری شهرابی در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری بین این دانشگاه با شرکت شاتل تصریح کرد: بنا به فرموده رهبرمعظم انقلاب دانشگاه صنعتی امیرکبیر مادر دانشگاه های صنعتی کشور هست. به جرات میتوان گفت عنوان جامع ترین دانشگاه مهندسی کشور به این دانشگاه اختصاص می یابد. همینطور دانشگاه صنعتی امیرکبیر از نظر تنوع رشته ها در میان دانشگاه های صنعتی اول است و سرآمد خیلی از تخصص ها در کشور است.
معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر به جایگاه بین المللی این دانشگاه اشاره و اظهار نمود: بر مبنای رتبه بندی های جهانی لایدن و شانگ های دانشگاه صنعتی امیرکبیر در میان دانشگاه های صنعتی رتبه اول و در رتبه بندی کیو اس و تایمز رتبه دوم و در ای اس ای هم رتبه اول را کسب کرده است. به طوریکه جایگاه بالایی در رتبه بندی جهانی را به خود مختص کرده است با اینکه ما در دانشگاه به این رتبه بندی ها بسنده نکردیم.
عامری تصریح کرد: وظیفه ما در دانشگاه صنعتی امیرکبیر اینست که نیازهای صنعت را برآورده نماییم. در این حوزه کارهای خوبی صورت گرفته است و با خیلی از وزارت خانه ها همکاری خوبی داریم به طوریکه وزارت دفاع هم قطب هوش مصنوعی را دانشگاه صنعتی امیرکبیر می داند بر این اساس هر دانشگاهی قصد داشته باشد در این عرصه کار کند، محوریت را دانشگاه صنعتی امیرکبیر می داند و سایر دانشگاه ها بعنوان همکار به این دانشگاه کمک می کنند.
عامری اضافه کرد: تمامی دانشکده های دانشگاه صنعتی امیرکبیر همچون کامپیوتر، مهندسی شیمی، صنایع، مکانیک، معادن، برق و غیره در حوزه هوش مصنوعی فعالیت می نمایند. اعتقاد دانشگاه اینست باید نسبت به صنعت و ارتباط مناسب با آن حساس باشیم.
وی تصریح کرد: ما در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای حل مشکلات صنعت فرصت های مطالعاتی مخصوص صنعت را داریم بگونه ای که استاد اجازه دارد مدتی در صنعت حضور داشته باشد تا از نزدیک درگیری بیشتری با دغدغه های صنعت خاص داشته باشد. ضمن این که در پروژه های صنعتی تلاش می نماییم حل مشکلات جامعه را در نظر بگیریم.
عامری همینطور اظهار نمود: در دانشگاه صنعتی امیرکبیر اساتید برای انجام فرصت های مطالعاتی صنعتی و پروژه های صنعتی تشویق می شوند، اساتیدی که در این عرصه ورود نکنند یکی از موارد رتبه ای را از دست خواهند داد و غیر ممکن است بتواند به درجه های بالای استادی برسد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر؛ وی با اشاره به اینکه بزرگترین پلت فرم مهارت افزایی دانشجویان در دانشگاه صنعتی امیرکبیر به راه افتاده است، اضافه کرد: تفاهمنامه امروز بین دانشگاه صنعتی امیرکبیر و شرکت شاتل منعقد می شود. باید سایر شرکت ها هم نیازهای صنعتی را از راه دانشگاهیان برطرف کنند.
معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر از برنامه دانشگاه برای ایجاد پژوهشکده هوش مصنوعی اطلاع داد و اضافه کرد: این پژوهشکده را مشترک با شرکت شاتل در داخل دانشگاه راه اندازی می نماییم. دانشگاه امیرکبیر این آمادگی را دارد با صنایع و شرکتهای مختلف ارتباط همکاری برقرار کند.




منبع:

0.0 / 5
209
1403/03/10
11:36:00
تگهای مطلب: پروژه , پژوهش , جهان , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی