تشکیل قرارگاه جهاد علمی در استان اردبیل

تشکیل قرارگاه جهاد علمی در استان اردبیل نیو وبلاگ: اردبیل قرارگاه جهاد علمی استان اردبیل با مشارکت دانشگاه محقق اردبیلی و فرماندهی انتظامی استان اردبیل تشکیل شد.


اسماعیل چمنی رییس دانشگاه محقق اردبیلی شامگاه ۱۴ مرداد در نشست با فرمانده انتظامی استان اردبیل ضمن تقدیر از نگاه مثبت فرماندهی انتظامی استان به دانشگاه محقق اردبیلی، اظهار داشت: نیروی انتظامی بیشترین ارتباط با جرم و جنایت داشته و بالطبع بیشترین لطمه ها نیز به این حوزه وارد می شود که نیاز است این نیروی باارزش از پیشرفت های علم و فناوری در عرصه خود به نحو احسن استفاده نماید.
وی با اعلان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان یکی از دانشگاه های سرآمد کشور در خیلی از حوزه ها با ۴۰۰ عضو هیات علمی رتبه علمی بالایی دارد، اضافه کرد: برای نسل آینده که به صورتی نسل فعال در هوش مصنوعی خواهند بود، باید در حوزه پیشرفت تکنولوژی، زودتر از سایر کشورها گام برداریم.
رییس دانشگاه محقق اردبیلی با تأکید بر این که نیروی انتظامی باید برمبنای قوانین خود به سمت هوش مصنوعی جهت شناسایی جرائم و صیانت از نیروی انسانی خود حرکت نماید، اضافه کرد: در این خصوص دانشگاه محقق اردبیلی همراه فراجا بوده و در راستای جهاد علمی که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب نیز به آن تاکید کرده اند، گام برداشته و در امتداد اعتلای علمی کشور تلاش می کند.
وی با اشاره به تحصیل حدود یک هزار و ۵۰۰ دانشجوی بین المللی در دانشگاه محقق اردبیلی، اشاره کرد: امروز با تلاش دانشگاهیان و مسئولان، دانشگاه محقق اردبیلی یک دانشگاه بین المللی محسوب شده و پیشرفت ما چنان بالا است که از سایر کشورها نیز در این دانشگاه اشتغال به تحصیل دارند.
به دانشجویان بین المللی به دید فرصت نگاه شود
جواد تقوی فرمانده انتظامی استان اردبیل نیز با اشاره به تشکیل قرارگاه جهاد علمی استان اردبیل با مشارکت دانشگاه محقق اردبیلی و فرماندهی انتظامی استان، اظهار داشت: این قرارگاه بستر جامع همکاریهای علمی با دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و پارک های علم و فناوری است.
وی رفع نیازهای نیروهای مسلح بوسیله فراهم نمودن بستر ارتباط میان تقاضا و عرضه پژوهش کشور توسط ظرفیتهای علمی و تخصصی داخل کشور و تقسیم کار ملی و ماموریت گرایی دانشگاه ها برمبنای محورهای اولویت دار علوم و فناوری های نیروهای مسلح برگرفته از نقشه جامع علمی را از اهداف این قرارگاه عنوان نمود و اضافه کرد: پشتیبانی از پروژه های بدیع و نوظهور، پایان نامه ها، رساله ها، پسادکتری، فرصت های مطالعاتی، کنفرانس های ملی و بین المللی، ایده های فناورانه و رویدادهای مساله محور از محورهای عملیاتی همکاریهای علمی خواهد بود.
فرمانده انتظامی استان اردبیل همین طور ۱۲ اولویت مورد نیاز فراجا در طرح جهاد علمی را حوزه های فنی و مهندسی، سایبر، مدیریت سرمایه انسانی اسلامی، زیستی و سلامت، انتظامی، انسانی-اجتماعی-هنر و رسانه، علوم پایه، تحولی، اندیشه ای معرفتی، امنیت-اطلاعات و حفاظت، شناختی و نظامی عنوان نمود.
وی با اشاره به جو صمیمی موجود میان رییس دانشگاه محقق اردبیلی و دانشجویان، اضافه کرد: به دانشجویان بین المللی باید به دید فرصت نگاه کرد؛ چونکه برای استان ما افتخار است که سطح علمی و توانمندی دانشگاه محقق اردبیلی به حدی رسیده که از خارج از کشور طالب تحصیل در این دانشگاه هستند.
فرمانده انتظامی استان اردبیل با تأکید بر این که پیشرفت تکنولوژی امروز در عرصه پلیس نیز موثر بوده و بواسطه پیشرفت فناوری به تجهیزات علمی به روز مجهز شده ایم، افزود: با تعاملات، همکاری ها و استفاده از نخبگان علمی می توان در بحث پیش گیری از جرائم و شناسایی آنها موفق عمل نماییم.
وی ادامه داد: در قالب قرارگاه جهاد علمی موضوعات در رابطه با لطمه های اجتماعی و پیش بینی شده توسط فراجا به دانشجویان انتقال داده خواهد شد تا از یافته های علمی دانشجویان در پایان نامه ها و رساله ها استفاده گردد.




منبع:

0.0 / 5
285
1403/05/20
10:25:39
تگهای مطلب: اطلاعات , پروژه , پژوهش , تكنولوژی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۱
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی