جزئیات پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در موسسه تحقیقات سیاست علمی کشور

جزئیات پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در موسسه تحقیقات سیاست علمی کشور به گزارش نیو وبلاگ، جزئیات پذیرش دانشجوی دکتری در موسسه تحقیقات سیاست علمی کشور در رشته «مطالعات نوآوری و توسعه فناوری­ های راهبردی» اعلام گردید.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از موسسه تحقیقات سیاست علمی کشور، این موسسه برای نیم سال اول سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ در رشته "مطالعات نوآوری و توسعه فناوری های راهبردی" از راه فراخوان استعدادهای درخشان، دانشجوی دکتری می ­پذیرد.
"مطالعات نوآوری و توسعه فناوری­ های راهبردی" حوزه­ای میان­ رشت ه­ای و از تلاقی چندرشته علمی مختلف همچون علوم اجتماعی، علوم انسانی، علوم فنی و مهندسی تشکیل شده ­است.
تمرکز مطالعات در این عرصه عموما بر اینست تا دریابد در یک جامعه چگونه می ­توان از نوآوری، به بیشترین میزان بهره­ مند شد و برای تحقق این هدف چه نیازهایی وجود دارد. در این راه الزاما باید حوزه­های متنوعی همچون رشته­ های فنی در رابطه با فناوری­های راهبردی، رشته ­های علوم اقتصادی- اجتماعی، مدیریت فناوری، سیاست­گذاری علم و فناوری و آینده­ پژوهی در کنار هم فعالیت کنند.
بدین سان محققان در حوزه مطالعات نوآوری و توسعه مطالعات راهبردی اغلب با همتایان خود در حوزه­ هایی فراتر از علوم اجتماعی و علوم انسانی، همچون علوم فنی و مهندسی همکاری می­کنند.

شروط اولیه متقاضیان

داشتن سوابق پژوهشی و حداقل معدل کل ۱۶ در دوره کارشناسی و معدل کل ۱۷ در دوره کارشناسی ارشد مرتبط یا معدل همتراز شده هریک از دوره ­های یاد شده (معدل دوره کارشناسی ارشد بدون احتساب نمره پایان نامه).
تاریخ دانش­ آموختگی از مقطع کارشناسی ارشد، پس از تاریخ ۳۱/۰۶/۱۴۰۰ باشد.
تحصیل دانشجویان پذیرفته شده در این فراخوان، به شکل تمام وقت، روزانه و آموزشی-پژوهشی خواهد بود.
اولویت پذیرش با دانش­آموختگان رشته ­های فنی در رابطه با فناوری­ های راهبردی، اقتصاد، مدیریت به ­ویژه مدیریت فناوری، سیاست گذاری علم و فناوری و آینده­پژوهی است.
متقاضیان حایز شروط اولیه، می ­توانند با رفتن به آدرس https: //nrisp.ac.ir/applicantsform/ فرم تقاضای پذیرش دکتری استعداد درخشان موسسه تحقیقات سیاست علمی کشور را تکمیل نمایند. مهلت ثبت­ نام در این فراخوان تا تاریخ ۱۵/۷/۱۴۰۳ تعیین شده است.


0.0 / 5
155
1403/07/10
14:12:03
تگهای مطلب: اقتصاد , پژوهش , تحقیقات , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۱
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی