نمایشگاه CES ۲۰۱۹

خودروهایی كه حركات راننده را زیر نظر دارند

خودروهایی كه حركات راننده را زیر نظر دارند نیو وبلاگ: خیلی از شركت های فناوری در نمایشگاه بین المللی CES، دوربین هایی نمایش داده اند كه امكان بررسی حركات راننده را در خودرو فراهم می كنند.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، خودروها روز به روز هوشمندتر می شوند و خیلی از آنها طوری طراحی می شوند كه علاوه بر حركت در مسیر، رانندگان و مسافران را باز تحلیل كنند.
امسال "نمایشگاه بین المللی سی ای اس"(CES)، میزبان استارتاپ های بسیاری است كه دوربین هایی را با قابلیت بررسی و تحلیل رانندگان، مسافران و اشیای داخل خودرو به نمایش گذاشته اند.
شركت های خودروسازی باور دارند كه این دوربین ها می توانند ایمنی رانندگی را بالا برند اما مدافعان حریم خصوصی آگهی می دهند كه امكان دارد این فناوری، به راهی برای كسب درآمد شركت های تبلیغاتی منجر شود كه كاربران را به تماشای آگهی های تبلیغاتی وادار می كنند.
نكته دیگری كه این افراد مطرح می كنند، امكان بررسی احساسات افراد از روی حالت های چهره آنها و حتی گوش دادن به مكالمات شخصی است. بااینكه سیستم های كنونی، توانایی گوش كردن مكالمات را ندارند اما امكان دارد این قابلیت باز به نسخه های آینده اضافه شود.
استفاده از سنسور داخلی برای خودروهای خودران، حیاتی به نظر می آید. به قول تحلیلگران، سال ها طول می كشد تا خودروهای خودران آماده استفاده شوند و هم اكنون هنوز در مرحله آزمایشی به سر می برند.
بسیاری از منتقدان باور دارند كه استفاده از فناوری خودران در خودروها، می تواند دقت رانندگان و آمادگی آنها در كنترل خودرو را كم كند. در هر حال، وجود دوربین های بررسی و نرم افزار هوش مصنوعی ورای آنها، می تواند امكان رانندگی دقیق تر را برای كاربران فراهم آورد.
اگرچه این دوربین ها برای افزایش ایمنی به كار می روند اما هنوز كارآیی بالایی ندارند. دوربین داخلی خودرو كه هنوز یك پدیده جدید به حساب می آید، فقط در خودروی "كادیلاك" (Cadillac) مدل CT۶۲۰۱۸ وجود دارد. شركت های "آئودی" و "تسلا" باز چنین سیستم هایی ابداع نموده اند اما این سیستم ها هنوز فعال نشده اند. شركت های "مزدا" و "سوبارو" و استارتاپ تولیدكننده وسایل نقلیه الكتریكی "بایتون"، قصد دارند در سال ۲۰۱۹ خودروهایی را معرفی كنند كه به دوربین هایی برای سنجش عدم توجه راننده مجهز هستند. دوربین های این خودروها، با نرم افزار تشخیص تصویر تحلیل میگردد تا توجه یا عدم توجه كاربر را مشخص كنند.


هنوز معین نمی باشد كه شركت های بزرگی مانند "الكسا" چه واكنشی به ایده دیده شدن راننده در خودرو به خصوص خودروهای خودران نشان می دهند اما این ایده به دلایل گوناگون، مورد توجه شركت های خودروسازی قرار گرفته است.
"گیل دوتان" (Gil Dotan)، مدیرعامل شركت فناوری "گاردین اپتیكال" (Guardian Optical) اظهار داشت: هدف خودروسازان برای استقبال از این ایده، هم فروش خودروها و هم عمل به صحبت های تنظیم كنندگان است.
آینده این فناوری، در گرو خواسته های مسافران این وسایل نقلیه است تا بتوانند امكان یك رانندگی شخصی سازی شده را فراهم آورند.
"اریك مونتاگو" (Eric Montague)، مدیر ارشد راهبرد شركت فناوری "نانس اتوماتیو" (Nuance Automotive) اظهار داشت: هر چه بیشتر در مورد كاربران بدانیم، توانایی ما در برآوردن خواسته هایشان بیشتر میگردد.
تحلیل های مبتنی بر فناوری بررسی راننده، می توانند در تنظیم شرایط رانندگی مانند گرما، ارتفاع صندلی یا پخش یك موسیقی خاص به او كمك كنند. همین طور این فناوری می تواند در برآوردن نیازهای مسافران باز به آنها كمك نماید.
"مایك رمزی" (Mike Ramsey)، مدیر پژوهش خودران شركت پژوهش و مشاوره "گارتنر" (Gartner) اظهار داشت: دلیل استفاده از این فناوری، به خاطر حواس پرتی نیست، بلكه بیشتر به خاطر سودآوری آن است. من مطمئنم كه شركت های خودروسازی اهتمام دارند از داده های خودروهای قابل اتصال به اینترنت، برای كسب درآمد استفاده كنند.



5.0 / 5
4698
1397/10/21
22:31:20
تگهای مطلب: اینترنت , پژوهش , تبلیغات , دوربین
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی