معاون جهاد دانشگاهی مازندران :

انتقال تکنولوژی جنین گاوی از پژوهشکده ابن سینا به مازندران در دستور کار است

انتقال تکنولوژی جنین گاوی از پژوهشکده ابن سینا به مازندران در دستور کار است به گزارش نیو وبلاگ، مازندران معاون پژوهش جهاد دانشگاهی مازندران اظهار داشت: جهاد دانشگاهی مازندران تلاش دارد تا طرح انتقال جنین گاوی، تکنولوژی به روز دنیا که حاصل همت متخصصان مجرب جهاد دانشگاهی در پژوهشگاه تکنولوژی های جدید علوم زیستی- ابن سینا است، را به استان منتقل کند.



فاطمه قلی زاده در گفتگو با ایسنا در مورد آخرین تصمیمات جلسه ای که با معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی مازندران برگزار شد، اظهار نمود: بالا بودن هزینه های تولید هر واحد شیر و گوشت یکی از گلایه های دائمی تولید کنندگان در صنعت دامپروری است در صورتی که در دهه های اخیر محققین درکشورهای پیشرفته با کمک فناوری تکثیر گاوهای ممتاز با استفاده از تولید و انتقال جنین توانستند هزینه های تولید را ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش دهند.

وی اضافه کرد: جهاد دانشگاهی مازندران تلاش دارد تا این تکنولوژی به روز دنیا که حاصل همت متخصصان مجرب جهاد دانشگاهی در پژوهشگاه فن آوری های نوین علوم زیستی- ابن سینا است؛ را به استان انتقال دهد.

معاون پژوهش جهاد دانشگاهی مازندران خاطرنشان کرد: بر همین مبنا جلساتی با معاونت بهبود تولیدات دامی استان مازندران داشتیم، این طرح مورد حمایت قرار گرفته و با هماهنگی و همکاری معاونت فوق و جهاد دانشگاهی مازندران، وبیناری با حضور مدیران، مسئولین امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان و صنایع پیشرو در امور دام، به منظور ترویج تکنولوژی برگزار شد.

قلی زاده خاطرنشان کرد: در این جلسه، دکتر مهدی نادری، مدیر بایوفارم پژوهشگاه ابن سینا، مزایای طرح انتقال جنین گاوی را تشریح و همینطور عنوان کردند که تعداد گوساله های به دست آمده از دام ممتاز در طول عمر اقتصادی آن افزایش قابل توجهی خواهد یافت.

این مسئول بر به صرفه بودن طرح نسبت به وارد کردن نژادهای خارجی اشاره نمود و اظهار داشت: این طرح می تواند با جایگزینی نژادهای ممتاز همچون سمینتال، جرزی و غیره به جای نژاد هلشتاین، سبب کاهش هزینه های تولید و افزایش مقاومت دام نسبت به بیماری ها و استرس حرارتی در دامداری ها شود.

قلی زاده اظهار امیدواری کرد: با اجرایی کردن این طرح در استان، شاهد افزایش بهره وری، کاهش هزینه های تولید و افزایش طول عمر اقتصادی در دام سنگین باشیم.





منبع:

0.0 / 5
115
1403/03/30
00:22:28
تگهای مطلب: اقتصاد , پژوهش , تكنولوژی , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی