منتشر شده های پژوهشگران دانشگاه صنعتی امیرکبیر در ژورنال بین المللی

منتشر شده های پژوهشگران دانشگاه صنعتی امیرکبیر در ژورنال بین المللی نیو وبلاگ: نتایج تحقیقات مهندسان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حوزه ایجاد انعطاف پذیری ریز شبکه ها برای تامین انرژی، در یکی از ژورنال های بین المللی با ضریب تاثیر 15.9 منتشر گردید.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا؛ مقاله حسین غریب وند دانشجوی دکتری مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر به راهنمایی دکتر قره پتیان عضو هیات علمی این دانشگاه و مشاوره دکتر انوری مقدم از دانشگاه آلبورگ دانمارک، در نشریه معتبر Renewable and Sustainable Energy Reviews با ضریب تاثیر (Impact Factor) ۱۵.۹ منتشر گردید.
عنوان این مقاله A Survey on Microgrid Flexibility Resources، Evaluation Metrics and Energy Storage Effects درباره ی انعطاف پذیری ریزشبکه ها است.
باتوجه به مطرح بودن مسائلی چون آلایندگی و پایان پذیری منابع فسیلی در تامین انرژی، حرکت به سمت منابع تجدیدپذیر امری اجتناب ناپذیر است.
یکی از بزرگترین چالش های موجود در حوزه استفاده از منابع تجدیدپذیر، متغیر بودن توان تولیدی و عدم کنترل کامل بر میزان تولید آنها است و از جانب دیگر حرکت به سمت تمرکز زدایی در سیستم قدرت منجر به تبدیل آن به انواع واحدهای کوچکتر مانند ریزشبکه ها خواهد شد.
این ریزشبکه ها به سبب استفاده از تولیدات تجدیدپذیر در محل، بطور معمول دارای استقلال نسبی در تولید و مصرف نسبت به شبکه بالا دست خواهند بود. بااینکه با افزایش نفوذ تولیدات تجدیدپذیر در ریزشبکه ها، مسائل مربوط به متغیر بودن آنها پیوسته اهمیت بیشتری خواهد یافت.
بمنظور برطرف نمودن این مشکلات، ایجاد انعطاف پذیری لازم توسط منابع موجود، یک اولویت در شبکه ها و خصوصاً ریزشبکه های آینده خواهد بود؛ چونکه در ریزشبکه ها سطح نفوذ تولیدات تجدیدپذیر نسبت به کل شبکه بیشتر و منابع انعطاف پذیری در دسترس کمتر هستند.
در این تحقیق با دید جدیدی از سمت ریزشبکه ها به مسئله انعطاف پذیری پرداخته شده است. تاکید این پژوهش بر امکان استفاده از تکنولوژی های روز دنیا مانند ذخیره سازهای هیدروژنی و تولید هیدروژن سبز است.
اکنون تعدادی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی در یکی از گروههای تحقیقاتی ۶ گانه لابراتوار سیستم های قدرت دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تحت نظارت دکتر قره پتیان، درحال مطالعه و بررسی موضوع انعطاف پذیری در طیف های زمانی مختلف به عنوان یکی از مسائل روز دنیا در حوزه مهندسی برق هستند.





منبع:

0.0 / 5
133
1403/04/03
12:15:49
تگهای مطلب: پژوهش , تحقیقات , تكنولوژی , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی