رئیس انجمن علمی گل و گیاهان زینتی ایران:

گل و گیاهان زینتی پتانسیل بالایی برای ارزآوری و ایجاد اشتغال دارد

گل و گیاهان زینتی پتانسیل بالایی برای ارزآوری و ایجاد اشتغال دارد به گزارش نیو وبلاگ، اردبیل رئیس انجمن علمی گل و گیاهان زینتی ایران اظهار داشت: گل و گیاهان زینتی پتانسیل بالایی برای ارزآوری و ایجاد اشتغال دارد.


محمدرضا شفیعی 30مرداد در ششمین کنگره ملی و بین المللی گل و گیاهان زینتی در دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به اینکه گل و گیاهان زینتی پتانسیل بالایی برای ارزآوری و ایجاد اشتغال دارد، اظهار داشت: این ظرفیت می تواند یکی از زیربخش های مهم برای اقتصادی کردن کشاورزی باشد.
وی با اشاره به اینکه طبق آمارهای رسمی سال ۱۴۰۱، میزان تولید گل و گیاه زینتی در کشور بیشتر از ۷ هزار و ۹۰۰ هکتار است که از این میزان ۴ هزار و ۶۰۰ همکار در فضای باز و ۳ و ۳۰۰ هکتار در فضای گلخانه ای تولید می شود، اضافه کرد: در این فضا یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون گل شاخه ای، ۵۵۰ میلیون گل گلدانی، ۴۵۰ میلیون درخت و درخچه زینتی و ۳۳۰ میلیون گل فصلی نشایی تولید می شود.
رئیس انجمن علمی گل و گیاهان زینتی ایران با اشاره به اینکه استان تهران با یک هزار و ۷۲۰ هکتار، استان مازندران با یک هزار و ۴۷۰ هکتار، استان مرکزی با یک هزار و ۱۵۰ هکتار و استان گیلان با ۹۴۱ هکتار به ترتیب چهار استان بالاترین تولید گل و گیاه زینتی در کشور می باشند، افزود: با این آمارها مشاهده می شود که بیشتر از ۶۰ درصد تولید گل و گیاه زینتی کشور در این چهار استان تولید می شوند.
رئیس ششمین کنگره ملی و بین المللی گل و گیاهان زینتی با اشاره به اینکه صنعت گل و گیاه با بهره وری و ارزش افزوده بالا همراه می باشد، خاطرنشان کرد: در این خصوص باید توجه جدی به علم و دانش و بحث نرم افزاری شود و این مهم نیازمند حمایت دولتی است.
وی تصریح کرد: انتظار می رود موسسه تحقیقات باغبانی کشور و وزارت جهاد کشاورزی از تنها پژوهشکده گل و گیاه کشور حمایت و پشتیبانی لازم را انجام دهد.




منبع:

0.0 / 5
274
1403/06/01
11:21:35
تگهای مطلب: اقتصاد , پژوهش , تحقیقات , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی