آغاز بیست و پنجمین کنگره بین المللی رویان

آغاز بیست و پنجمین کنگره بین المللی رویان به گزارش نیو وبلاگ، رئیس پژوهشگاه رویان و رئیس بیست و پنجمین کنگره بین المللی رویان ضمن اشاره به آغاز بیست و پنجمین کنگره بین المللی رویان اظهار داشت: امروز یاد دکتر «سعید کاظمی آشتیانی» همچنان مایه خیر و برکت و عامل حرکت در پژوهشگاه رویان و جامعه علمی کشور است.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا، عبدالحسین شاهوردی در آیین افتتاحیه بیست و پنجمین کنگره بین المللی رویان و ششمین دوره جایزه سعید کاظمی آشتیانی اظهار نمود: دکتر کاظمی در زمان حیات خود مایه خیر و برکت و انرژی دهنده تیم رویان در جهت پیشبرد اهداف کارها بود و امروز هم همچنان یاد او مایه خیر و برکت و عامل حرکت در پژوهشگاه رویان و جامعه علمی کشور است و این چیزی جز لطف خدا به دکتر کاظمی و پژوهشگاه نیست.
وی با اشاره به اینکه خداوند به خاطر نیت و اقدامات خیرخواهانه دکتر سعید کاظمی آشتیانی به نام و نشان وی برکت داده است، افزود: پژوهشگاه رویان یعنی این یادگان پرارزش دکتر کاظمی، در فضای کوچک در کلینیک شهید رعیت کار خویش را شروع کرد و سپس در زعفرانیه و امروز در بنی هاشم کار خویش را ادامه می دهد. همکاران راه این عزیز را ادامه دادند و خدا را شاکریم که امروز یکی از آرزوهای دکتر کاظمی یعنی نام دار شدن محققان جوان این کشور و حرکت در مرز دانش، تحقق یافته است.
شاهوردی در رابطه با موفقیت های تیم رویان خاطرنشان کرد: در گزارشات مجلات علمی بین المللی به خوبی به جایگاه علمی محققان رویان اشاره شده است و این محققان عزیز توانسته اند با تلاش خود این جایگاه را کسب کنند و نام خود و نام دکتر کاظمی و نام کشور را در محافل علمی مطرح کنند. برای مثال کسب جایزه علم و فناوری از سازمان آیسسکو، کسب جایزه گینه استوایی یونسکو، کسب جایزه مصطفی و آکادمی جهان علوم، انتخاب پژوهشگاه رویان بعنوان نهمین مرکز در میان ۱۰ مرکز برتر جهان بر مبنای مستندات چتپ شده در مورد درمان ناباروری مردان، حضور پنج پژوهشگر پژوهشگاه رویان در زمره محققان پر استناد جهاد در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ از جنله این افتخارات است.
رئیس پژوهشگاه رویان و رئیس بیست و پنجمین کنگره بین المللی رویان، ضمن اشاره به آغاز بیست و پنجمین کنگره بین المللی رویان، با اشاره به اینکه امروز با همت محققان و متخصصین، بیست و پنجمین کنگره بین المللی رویان را در حوزه پزشکی تولید مثل و بیستمین کنگره فناوری سلول های بنیادین و نوزدهمین سمینار پرستاری مایی رویان را شروع کرده ایم و تا جمعه نهم شهریور ادامه دارد، توضیح داد: در این کنگره ۳۳ سخنران از ۱۴ کشور خارجی و ۴۰ محقق از کشور خودمان حضور دارند و مجموعا ۴۲۰ مقاله در کنگره عرضه می شود. جایزه دکتر کاظمی هم از سال ۲۰۱۰ آغاز و تابحال این جایزه به محققانی از کشورهای آمریکا، آلمان، هلند و ایتالیا اهدا شده است. سال جاری ششمین دوره آن برگزار می گردد که برای آن ۳۷ نامزد معرفی گشتند، ۹ نفر حائز شرایط بودند و نامشان جهت انتخاب برنده نهایی به شورای سیاستگذاری جایزه عرضه شد. در نهایت ۱۷ مرداد برنده نهایی تعیین شد. در کنار این برنامه علمی، نمایشگاه محصولات و تجهیزات و فرآورده های دارویی و سلولی روز دنیا بخصوص محصولات تولید داخل، تدارک دیده شده است که این امر زمینه تعامل و تبادل تجربه بین شرکتهای دانش بنیان را بوجود آورده است.
به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا، جایزه ششمین دوره جایزه دکتر کاظمی آشتیانی به پروفسور توماس براون دانشمند برجسته در حوزه سلول های بنیادین از کشور آلمان رسید.




منبع:

0.0 / 5
149
1403/06/08
13:21:04
تگهای مطلب: پزشكی , پژوهش , پژوهشگر , جهان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۴
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی