صعود پنجاه پله ای جایگاه دانشگاه علم و صنعت در رتبه بندی تایمز

صعود پنجاه پله ای جایگاه دانشگاه علم و صنعت در رتبه بندی تایمز جایگاه دانشگاه علم و صنعت ایران در رتبه بندی جهانی تایمز ۲۰۲۵ تا ۵۰ رتبه صعود یافت.


به گزارش نیو وبلاگ به نقل از ایسنا؛ مطابق نتایج تازه ترین رتبه بندی جهانی دانشگاه ها در سال ۲۰۲۵ توسط نظام رتبه بندی تایمز، دانشگاه علم و صنعت ایران با ارتقای چشم گیر جایگاه خود، به رتبه ۳۵۱-۴۰۰ جهانی و مقام دوم کشور در میان کل دانشگاههای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت دست یافته است.
این رتبه جهانی بهترین رتبه ای است که دانشگاه علم و صنعت ایران که تا کنون به آن دست یافته است.
در رتبه بندی ۲۰۲۵ تایمز، از بالاتر از ۳۵ هزار دانشگاه جهان حدود ۲۸۰۰ موسسه و دانشگاه از سرتاسر جهان حایز شرایط رتبه بندی شدند که دانشگاه علم و صنعت ایران با صعود قابل توجه پنجاه پله ای، موفق به کسب رتبه ۳۵۱-۴۰۰ در آن شد.
برای ارزیابی دانشگاه ها در این رتبه بندی، ۵ معیار «آموزش» با تاثیر ۲۹.۵ درصد، «محیط پژوهشی» با تاثیر ۲۹ درصد، «کیفیت پژوهش» با تاثیر ۳۰ درصد، «چشم انداز بین المللی» با تاثیر ۷.۵ درصد و «فناوری» با تاثیر ۴ درصد مد نظر قرار گرفته می گیرد.
رتبه بندی تایمز، یکی از مشهورترین نظام های رتبه بندی بین المللی دانشگاه ها است که نخستین بار در سال ۲۰۰۴ با همکاری تایمز و کیو اس تحت عنوان رتبه بندی «تایمز-کیو اس» و از سال ۲۰۱۰ به بعد با همکاری موسسه تامسون رویترز منتشر گردید.


 


منبع:

0.0 / 5
84
1403/07/19
13:10:20
تگهای مطلب: پژوهش , تحقیقات , جهان , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۲
newweblog.ir - حقوق مالکیت معنوی سایت نیو وبلاگ محفوظ است

نیو وبلاگ

وبلاگ عمومی